ID: 1039
Advertentie ID: #1039 is verwijderd van uw verlanglijst.
Honda CX500 Wing Custom
€2.250,00
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Type: GL 500 (Op kent bewijs staat CX500)
Model: "Wing" Custom
Kent: MG-27-XK
Framenr: GL 500-1007322
Afgifte: 26-06-1986
Dit type CX500 Wing Custom is geproduceert nadat Honda eigenlijk al was gestopt met de serie. Het verhaal achter deze motor(en) is dat van de laatste onderdelen in Japan nog een serie van deze Custom motoren is samengesteld en (een deel) is geexporteerd naar o.a. Nederland. Ik weet dat de firma Selling in Amsterdam destijds 200 van deze modellen heeft geimporteerd.
Enige afwijkende kenmerken t.o.v. de CX500C:
• Dubbele remcilinders aan elke zijde v.h. voorwiel (=GL500)
• Rechthoekig remoliereservoir met Japanse tekst
• "Air Suspention" in voorvork met druk vereffeningsleiding tussen beiden.
• Teller met rode lamp (>80km/u) en Japanse tekst
• Zekeringen kastje op stuur is GL500 type
• Metalen Honda schildjes op tank i.p.v. stickers
• Tekst "Wing Custom" op zijkastjes
• Transistor ontsteking
• "GL500" motorblok
• De achterrichtingaanwijzer uithouders komen uit de kentekenplaathouder
• Schildjes aan zijkant radiator bevat tekst "Honda". Zijn geen reflectors.
De motor ziet er echt schitterend uit, loopt als een zonnetje en heeft nieuwe banden voor en achter. 3000 kilometer geleden heeft hij een grote beurt gehad, en afgelopen week een kleine.
Je krijgt ook een set Krauser koffers (met rekjes) erbij die ik een keer tweedehands heb aangeschaft maar waar ik nooit aan toe gekomen ben om ze te monteren.
En een boek (Peters) Motorfiets-Techniek
En ook nog een mooie hoes voor buiten in de tuin
Model: "Wing" Custom
Kent: MG-27-XK
Framenr: GL 500-1007322
Afgifte: 26-06-1986
Dit type CX500 Wing Custom is geproduceert nadat Honda eigenlijk al was gestopt met de serie. Het verhaal achter deze motor(en) is dat van de laatste onderdelen in Japan nog een serie van deze Custom motoren is samengesteld en (een deel) is geexporteerd naar o.a. Nederland. Ik weet dat de firma Selling in Amsterdam destijds 200 van deze modellen heeft geimporteerd.
Enige afwijkende kenmerken t.o.v. de CX500C:
• Dubbele remcilinders aan elke zijde v.h. voorwiel (=GL500)
• Rechthoekig remoliereservoir met Japanse tekst
• "Air Suspention" in voorvork met druk vereffeningsleiding tussen beiden.
• Teller met rode lamp (>80km/u) en Japanse tekst
• Zekeringen kastje op stuur is GL500 type
• Metalen Honda schildjes op tank i.p.v. stickers
• Tekst "Wing Custom" op zijkastjes
• Transistor ontsteking
• "GL500" motorblok
• De achterrichtingaanwijzer uithouders komen uit de kentekenplaathouder
• Schildjes aan zijkant radiator bevat tekst "Honda". Zijn geen reflectors.
De motor ziet er echt schitterend uit, loopt als een zonnetje en heeft nieuwe banden voor en achter. 3000 kilometer geleden heeft hij een grote beurt gehad, en afgelopen week een kleine.
Je krijgt ook een set Krauser koffers (met rekjes) erbij die ik een keer tweedehands heb aangeschaft maar waar ik nooit aan toe gekomen ben om ze te monteren.
En een boek (Peters) Motorfiets-Techniek
En ook nog een mooie hoes voor buiten in de tuin